Bhagavad Gita Parayana | Chapter 4 Jnana Yogam
భగవద్గీత పారాయణ | చతుర్ధ అధ్యాయము | జ్ఞాన యోగము
భక్తి అన్లిమిటెడ్ ఛానెల్లో భగవద్గీత పారాయణ కు స్వాగతం! భగవద్గీత పారాయణలో ఈ వీడియోలో మేము చతుర్ధ అధ్యాయాన్ని, జ్ఞాన యోగాన్ని చదివి వివరిస్తున్నాం. జ్ఞాన యోగం గురించి లోతైన వివరాలు తెలుసుకోండి మరియు భగవద్గీతలోని ఈ మహత్తరమైన అధ్యాయాన్ని ఆస్వాదించండి. భగవద్గీత నాలుగవ అధ్యాయము “జ్ఞాన యోగము” మనసులో అజ్ఞానాన్ని తొలగించి, జ్ఞానాన్ని ప్రసాదిస్తుంది. ఈ అధ్యాయంలో కర్మ యోగం, జ్ఞాన యోగం మరియు సన్యాస యోగం యొక్క సమ్మిళిత ప్రభావం గురించి వివరించబడింది. జ్ఞాన యోగం అనేది శాశ్వత సత్యం మరియు ఆత్మజ్ఞానానికి దారితీసే మార్గం. అది మనుషులను భౌతిక లోకపు బంధనాల నుండి విముక్తి కలిగిస్తుంది
శ్రీ పరమాత్మనే నమః
అథః చతుర్ధోధ్యాయః
జ్ఞాన యోగః
శ్రీ భగవానువాచః
1 వ శ్లోకము
ఇమం వివస్వతే యోగం ప్రోక్తవానహమవ్యయం।
వివస్వాన్ మనవేప్రాహ మనురిక్ష్వాకవేఽబ్రవీత్॥
2 వ శ్లోకము
ఏవం పరంపరాప్రాప్తం ఇమం రాజర్షయోవిదుః |
సకాలేనేహ మహతా యోగోనష్టః పతంతప॥
3 వ శ్లోకము
స యేవాయం మయాతేద్య యోగః ప్రోక్తః పురాతనః ।
భక్తోసిమే సఖా చేతి రహస్యం హ్యేతదుత్తమం॥
అర్జున ఉవాచః
4 వ శ్లోకము
అపరం భవతోజన్మ పరంజన్మ వివస్వతః
కథమేత ద్విజానీయాం త్వమాదౌప్రోక్తవానితి॥
శ్రీ భగవానువాచః
5 వ శ్లోకము
బహూని మేవ్యతీతాని జన్మాని తవచార్జున।
తాన్యహం వేదసర్వాణి నత్వం వేత్థః పరంతప॥
6 వ శ్లోకము
అజోపి సన్నవ్యయాత్మా భూతానామీశ్వరోపిసన్।
ప్రకృతిం స్వా మధిష్టాయ సంభవామ్యాత్మ మాయయా॥
7 వ శ్లోకము
యదాయదాహి ధర్మస్య గ్లానిర్భవతి భారత ।
అభ్యుత్థాన మధర్మస్య తదాత్మానం సృజామ్యహం॥
8 వ శ్లోకము
పరిత్రాణాయ సాధూనాం వినాశాయచ దుష్కృతాం।
ధర్మ సంస్థాపనార్థాయ సంభవామి యుగే యుగే ॥
9 వ శ్లోకము
జన్మకర్మచ మే దివ్యం ఏవం యో వేత్తి తత్వతః ।
త్యక్త్వాదేహం పునర్జన్మ నైతి మామేతి సోర్జునః ॥
10 వ శ్లోకము
వీతరాగ భయక్రోధాః మన్మయా మాముపాశ్రితాః ।
బహవో జ్ఞాన తపసా పూతా మద్భావ మాగతాః ॥
11 వ శ్లోకము
యేయథా మాంప్రపద్యంతే తాంస్తధైవ భజామ్యహం।
మమ వర్త్మానువర్తంతే మనుష్యాః పార్థ! సర్వశః॥
12 వ శ్లోకము
కాంక్షంతః కర్మణాం సిద్ధిం యజంత ఇహ దేవతాః ।
క్షిప్రంహి మానుషే లోకే సిద్ధిర్భవతి కర్మజా ॥
13 వ శ్లోకము
చాతుర్వర్ణ్యం మయాసృష్టం గుణకర్మ విభాగశః ।
తస్య కర్తార మపి మాం విద్ధ్య కర్తార మవ్యయం 11
14 వ శ్లోకము
నమాం కర్మాణి లింపంతి నమే కర్మ ఫలే స్పృహా
ఇతి మాం యోభిజానాతి కర్మ భిర్నస బధ్యతే॥
15 వ శ్లోకము
ఏవం జ్ఞాత్వా కృతం కర్మ పూర్వైరపి ముముక్షుభిః ।
కురు కర్మైవ తస్మాత్వం పూర్వైః పూర్వతరం కృతం॥
16 వ శ్లోకము
కిం కర్మకిమకర్మేతి కవయో ప్యత్ర మోహితాః ।
తత్తే కర్మ ప్రవక్ష్యామి యజ్ఞాత్వా మోక్ష్యసేఽశుభాత్ ॥
17 వ శ్లోకము
కర్మణోహ్యపి బోద్ధవ్యం బోద్ధవ్యంచ వికర్మణః ।
అకర్మణశ్చ బోద్ధవ్యం గహనా కర్మణో గతిః ॥
18 వ శ్లోకము
కర్మణ్య కర్మయః పశ్చేత్ అకర్మణిచ కర్మయః ।
సబుద్ధిమాన్ మనుష్యేషు సయుక్తః కృత్స్నకర్మకృత్ ॥
19 వ శ్లోకము
యస్వ సర్వే సమారంభాః కామ సంకల్ప వర్జితాః ।
జ్ఞానాగ్ని దగ్ధ కర్మాణం తమాహుః పండితం బుధాః॥
20 వ శ్లోకము
త్యక్త్వా కర్మ ఫలాసంగం నిత్యతృప్తో నిరాశ్రయః ।
కర్మణ్యభి ప్రవృత్తోపి నైవకించింత్ కరోతి సః ॥
21 వ శ్లోకము
నిరాశీర్యత చిత్తాత్మా త్యక్త సర్వ పరిగ్రహః ।
శారీరం కేవలం కర్మ కుర్వన్నాప్నోతి కిల్బిషం ॥
22 వ శ్లోకము
యదృచ్ఛా లాభ సంతుష్టః ద్వంద్వాతీతో విమత్సరః।
సమ స్సిద్ధావ సిద్ధౌచ కృత్వాఽపినని బధ్యతే॥
23 వ శ్లోకము
గత సంగస్య ముక్తస్య జ్ఞానావస్థిత చేతసః ।
యజ్ఞాయా చరతః కర్మ సమగ్రం ప్రవిలీయతే ॥
24 వ శ్లోకము
బ్రహ్మార్పణం బ్రహ్మహవిః బ్రహ్మాగ్నౌ బ్రహ్మణాహూతం ।
బ్రహ్మైవతేన గంతవ్యం బ్రహ్మ కర్మ సమాధినా ॥
25 వ శ్లోకము
దైవమేవాఽపరే యజ్ఞం యోగినః పర్యుపాసతే।
బ్రహ్మాగ్నా వపరే యజ్ఞం యజ్ఞే నైవోప జుహ్వతి॥
26 వ శ్లోకము
శోత్రాదీ నీంద్రియాణ్యన్యే సంయమాగ్నిషుజుహ్వతి।
శబ్దాదీన్విషయానన్యే ఇంద్రియాగ్నిషుజుహ్వతి।।
27 వ శ్లోకము
సర్వాణీంద్రియ కర్మాణి ప్రాణ కర్మాణి చాపరే!
ఆత్మసంయమ యోగాగ్నౌ జుహ్వతి జ్ఞాన దీపితే॥
28 వ శ్లోకము
ద్రవ్య యజ్ఞాస్తపోయజ్ఞాః యోగయజ్ఞా స్తథా పరే।
స్వాధ్యాయ జ్ఞానయజ్ఞాశ్చ యతయస్సంశిత వ్రతాః।
29 వ శ్లోకము
అపానే జుహ్వతి ప్రాణం ప్రాణే పానం తథాఽపరే।
ప్రాణా పాన గతీ రుద్ధ్వా ప్రాణాయామ పరాయణాః॥
30 వ శ్లోకము
అపరే నియతా హారాః ప్రాణాన్ ప్రాణేషు జుహ్వతి।
సర్వేఽప్యేతే యజ్ఞవిధః యజ్ఞక్షపిత కల్మషాః॥
31 వ శ్లోకము
యజ్ఞశిష్టామృత భుజః యాంతి బ్రహ్మ సనాతనం।
నాయం లోకో స్త్య యజ్ఞస్య కుతోఽన్యః కురుసత్తమ॥
32 వ శ్లోకము
ఏవం బహువిధా యజ్ఞాః వితతా బ్రహ్మణో ముఖే ॥
కర్మజాన్ విద్ధితాన్ సర్వాన్ ఏవం జ్ఞాత్వా విమోక్ష్యనే ॥
33 వ శ్లోకము
శ్రేయాన్ద్రవ్యమయాద్యజ్ఞాత్ జ్ఞానయజ్ఞః పరంతప ।
సర్వంకర్మాఽఖిలం పార్ధ! జ్ఞానే పరిసమాప్యతే ॥
34 వ శ్లోకము
తద్విద్ధిప్రణిపాతేన పరిప్రశ్నేన సేవయా ।
ఉవదేక్ష్యంతి తే జ్ఞానం జ్ఞానినస్తత్త్వ దర్శినః ॥
35 వ శ్లోకము
యజ్ఞాత్వా న పునర్మోహం ఏవంయాస్యసి పాండవ ।
యేన భూతాన్యశేషేణ ద్రక్షస్యాత్మన్యధో మయి ॥
36 వ శ్లోకము
అపిచేదసి పాపేభ్యః సర్వేభ్యః పాపకృత్తమః
సర్వం జ్ఞాన ప్లవేనైవ వృజినం సంతరిష్యసి॥
37 వ శ్లోకము
యథై ధాంసి సమిద్ధోగ్నిః భస్మసాత్కురుతేఽర్జున।
జ్ఞానాగ్ని సర్వకర్మాణి భస్మసాత్కురుతే తథా॥
38 వ శ్లోకము
నహి జ్ఞానేన సద్రృశం పవిత్ర మిహ విద్యతే!
తత్స్వయం యోగసంసిద్ధః కాలేనాత్మ ని విందతి॥
39 వ శ్లోకము
శ్రద్థావాన్ లభతే జ్ఞానం తత్పరః సంయతేంద్రియః।
జ్ఞానం లబ్ధ్వాపరాం శాంతిం అచిరేణాధిగచ్ఛతి॥
40 వ శ్లోకము
అజ్ఞశ్చాశ్రద్ధ ధానశ్చ సంశయాత్మా వినశ్యతి ।
నాయం లోకోఽస్తి న పరః న సుఖం సంశయాత్మనః ॥
41 వ శ్లోకము
యోగ సన్యస్త కర్మాణం జ్ఞాన సంఛిన్న సంశయం ।
ఆత్మవంతం న కర్మాణి నిబధ్నంతి ధనంజయ ॥
42 వ శ్లోకము
తస్మాదజ్ఞాన సంభూతం హృత్ స్థం జ్ఞానాసినాత్మనః।
ఛిత్వైనం సంశయం యోగం ఆతిష్ఠోత్తిష్ఠ భారత॥
శ్రీమద్భగవద్గీతాసు ఉపనిషత్సు బ్రహ్మవిద్యాయాం
యోగశాస్త్రే శ్రీ కృష్ణార్ణున సంవాదే జ్ఞానయోగో నామ చతుర్ధోధ్యాయః
Bhagavad Gita Parayana | Chapter 4 Jnana Yogam Welcome to Bhagavad Gita Paarayana series on Bhakthi Unlimited Channel! In this video of Bhagavad Gita Parayana, we recite and explain the Fourth chapter, Jnana Yogam. Dive deep into the profound teachings of Jnana Yoga and enjoy this enlightening chapter of the Bhagavad Gita. Chapter 4 of the Bhagavad Gita, “Jnana Yogamu,” dispels ignorance and bestows wisdom. This chapter elaborates on the combined impact of Karma Yoga, Jnana Yoga, and Sannyasa Yoga. Jnana Yoga is the path to eternal truth and self-realization, leading individuals to liberation from the material world’s bonds. Subscribe to the Bhakthi Unlimited channel to explore more amazing videos like this Bhagavad Gita Parayana.
https://www.youtube.com/@bhakthiunlimited?sub_confirmation=1
Share this video with your friends and family and help spread the wisdom of the Gita to everyone. #BhagavadGita #JnanaYoga #Parayana #Spirituality #Hinduism #Yoga #GitaTeachings #JnanaYogam #Bhakti #Meditation #SanatanaDharma #TeluguGita
Learn Bhagavad Gita Daily | Day-42 | చతుర్ధ అధ్యాయము పూర్తి | జ్ఞాన యోగము
Discover more from Bhakthi Unlimited
Subscribe to get the latest posts sent to your email.