Bhagavad Gita Parayana | Chapter 2 | Sankhya Yoga |భగవద్గీత పారాయణ | ద్వితీయ అధ్యాయము | సాంఖ్య యోగము

Bhagavad Gita Parayana | Chapter 2

Bhagavad Gita Parayana | Chapter 2 | Sankhya Yoga
భగవద్గీత పారాయణ | ద్వితీయ అధ్యాయము | సాంఖ్య యోగము

భగవద్గీత పారాయణ | ద్వితీయ అధ్యాయము | సాంఖ్య యోగము భక్తి అన్‌లిమిటెడ్ ఛానెల్‌లో భగవద్గీత పారాయణ కు స్వాగతం! ఈ వీడియోలో భగవద్గీత యొక్క ద్వితీయ అధ్యాయం సాంఖ్య యోగము యొక్క పారాయణం చేయబడింది. ఈ అధ్యాయం మనసు స్థితిని స్థిరంగా ఉంచుకోవడం, అస్తిత్వాన్ని అర్థం చేసుకోవడం మరియు కర్మను సంతోషంతో అంగీకరించడం వంటి మహత్తరమైన విషయాలను చర్చిస్తుంది. ఇది భగవద్గీతలో ఒక ముఖ్యమైన అధ్యాయం, ఆత్మనిర్మాణం మరియు ధర్మమార్గంలో నడిపించే మార్గదర్శకంగా ఉంటుంది.

భగవద్గిత
రెండవ అధ్యాయము
సాంఖ్యయోగం

1 వ శ్లోకము
సంజయ ఉవాచ:
తంతథా కృపయాఽవిష్టం అశ్రుపూర్ణాకులేక్షణం।
విషీదంత మిదం వాక్యం ఉవాచమధుసూదనః ॥

2 వ శ్లోకము
శ్రీభగవానువాచ:
కుతస్త్వా కశ్మల మిదం విషమే సముపస్థితం!
అనార్యజుష్ట మస్వర్గ్యం అకీర్తకర మర్జున!॥

3 వ శ్లోకము
క్లైబ్యం మాస్మగమః పార్థ! నైతత్త్వ య్యుపపద్యతే ।
క్షుద్రం హృదయ దౌర్బల్యం త్యక్వోత్తిష్ట పరంతప! ॥

4 వ శ్లోకము
అర్జున ఉవాచ:
కథం భీష్మమహంసంఖ్యే ద్రోణంచ మధుసూదన!।
ఇషుఖిః ప్రతియోత్స్యామి పూజార్హా వరిసూదన॥

5 వ శ్లోకము
గురూన హత్వా హి మహాను భావాన్‌ శ్రేయోభోక్తుం భైక్ష్య మపీహలోకే! ।
హత్వాఽర్థ కామాంస్తు గురూనిహైవ భుంజీయ భోగాన్‌ రుధిర ప్రదిగ్ధాన్‌ ॥

6 వ శ్లోకము
నచైతద్విద్మః కతరన్నో గరీయః యద్వాజయేమ యదివానో జయేయుః ।
యానేవ హత్వా న జిజీవిషామః తేఽవస్థితాః ప్రముఖే ధార్తరాష్ఠ్రాః ॥

7 వ శ్లోకము
కార్పణ్యదోషోపహతస్వభావః పృచ్చామి త్వాం ధర్మ సంమూఢచేతాః ।
యచ్ఛ్రేయః స్యా న్నిశ్చితం బ్రూహితన్మే శిష్యస్తే ఽహం శాధి మాం త్వాం ప్రపన్నం ॥

8 వ శ్లోకము
నహిప్రపశ్యామి మమాపనుద్యాత్‌ యచ్చోక ముచ్చోషణ మింద్రియాణాం।
అవాప్య భూమావసపత్న మృద్ధం రాజ్యం సురాణా మపిచాధిపత్యం॥

9 వ శ్లోకము
సంజయ ఉవాచ:
ఏవముక్త్వా హృషీకేశం గుడాకేశ: పరంతప:।
నయోత్స్య ఇతిగోవిందం ఉక్త్వా తూష్టీం బభూవహ॥

10 వ శ్లోకము
తమువాచ హృషీకేశ: ప్రహసన్నివభారత।
సేనయోరుభయోర్మధ్యేవిషీదంత మిదం వచః॥

11 వ శ్లోకము
శ్రీభగవానువాచ:
అశోచ్యానన్వశోచస్త్వం ప్రజ్ఞావాదాంశ్చ భాషసే!
గతాసూనగతా సూంశ్చ నానుశోచంతి పండితాః ॥

12 వ శ్లోకము
నత్వేవాహం జాతు నాసం నత్వం నేమే జనాధిపాః ।
నచైవన భవిష్యామః సర్వేవయ మతఃపరం ॥

13 వ శ్లోకము
దేహినోఽస్మిన్‌ యధాదేహే కౌమారం యౌవనం జరా!
తధా దేహాంతర ప్రాప్తిః ధీరస్తత్ర నముహ్యతి ॥

14 వ శ్లోకము
మాత్రాస్పర్శాస్తు కౌంతేయ! శీతోష్ణ సుఖదుఃఖదా:।
ఆగమాపాయినోఽనిత్యాః తాం స్తితిక్షస్వ భారత॥

15 వ శ్లోకము
యంహి నవ్యధయంత్యేతే పురుషం పురుషర్షభ!
సమదుఃఖ సుఖం ధీరం సోఽమృతత్వాయ కల్పతే॥

16 వ శ్లోకము
నాసతో విద్యతే భావః నాభావో విద్యతే సతః ।
ఉభయోరపి దృష్టోంఽతః త్వనయోస్తత్వదర్శిభిః ॥

17 వ శ్లోకము
అవినాశితు తద్విద్ధి యేన సర్వమిదం తతం।
వినాశమవ్యయస్యాస్య నకశ్చిత్కర్తుమర్హతి ॥

18 వ శ్లోకము
అంతవంత ఇమేదేహాః నిత్యస్యోక్తా శ్శరీరిణః |
అనాశినో ప్రమేయస్య తస్మాద్యుధ్యస్య భారత !॥

19 వ శ్లోకము
య ఏనం వేత్తి హంతారం యశ్చైనం మన్యతే హతం।
ఉభౌ తౌన విజానీతః నాయం హంతి న హన్యతే॥

20 వ శ్లోకము
నజాయతే మ్రియతే వా కదాచిత్‌ నాయం భూత్వా భవితా వా న భూయః ।
అజో నిత్యశ్శాశ్వతోయం పురాణః న హన్యతే హన్యమానే శరీరే ॥

21 వ శ్లోకము
వేదావినాశినం నిత్యం య ఏన మజమవ్యయం ।
కధంసపురుషః పార్థ! కం ఘాతయతి హంతికం॥

22 వ శ్లోకము
వాసాంసి జీర్ణాని యధా విహాయ నవాని గృణ్హాతి నరోఽపరాణి।
తథా శరీరాణి విహాయ జీర్ణాని అన్యాని సంయాతి నవానిదేహీ॥

23 వ శ్లోకము
నైనం ఛిందంతి శస్త్రాణి నైనం దహతిపావకః ।
నచైనం క్లేదయంత్యాపః నశోషయతి మారుతః ॥

24 వ శ్లోకము
అచ్చే ద్యోయమ దాహ్యోయం అక్లేద్యోశోష్య ఏవచ।
నిత్యస్సర్వ గతః స్థాణుః అచలోఽయం సనాతనః॥

25 వ శ్లోకము
అవ్యక్తోఽ యమ చింత్యోఽ యం అవికార్యోయ ముచ్యతే!
తస్మాదేవం విదిత్వైనం నానుశోచితు మర్హసి॥

26 వ శ్లోకము
అథచైనం నిత్యజాతం నిత్యం వా మన్యసేమృతం।
తధాపిత్వం మహాబాహో నైవం శోచితుమర్హసి॥

27 వ శ్లోకము
జాతస్యహిధృవో మృత్యుః ధ్రువం జన్మమృతస్యచ।
తస్మాదపరిహార్యేఽ ర్ధే నత్వం శోచితుమర్హసి ॥

28 వ శ్లోకము
అవ్యక్తాదీనిభూతాని వ్యక్తమధ్యానిభారత।
అవ్యక్త నిధనాన్యేవ తత్రకా పరిదేవనా॥

29 వ శ్లోకము
అశ్చర్యవత్‌ పశ్యతికశ్చిదేనం ఆశ్చర్యవత్‌ వదతి తధైవ చాన్యః ।
ఆశ్చర్యవత్‌చైన మన్యశ్శృణోతి శ్రుత్వాప్యేనం వేదనచైవ కశ్చిత్‌ ॥

30 వ శ్లోకము
దేహీనిత్యమవధ్యోఽ యం దేహేసర్వస్య భారత।
తస్మాత్‌ సర్వాణి భూతాని నత్వంశోచితుమర్హసి॥

31 వ శ్లోకము
స్వధర్మమపి చావేక్ష్య నవికంపితుమర్హసి।
ధర్మ్యాద్ యుద్దాచ్ఛ్రేయోన్నత్‌ క్షత్రియస్యనవిద్యతే॥

32 వ శ్లోకము
యదృచ్చయాచోపపన్నం స్వర్గద్వారమపావృతం।
సుఖినః క్షత్రియాః పార్థ! లభంతేయుద్ధమీదృశం॥

33 వ శ్లోకము
అధచేత్త్వ మిమం ధర్మ్యం సంగ్రామం నకరిష్యసి।
తతః స్వధర్మం కీర్తించ హిత్వాపాపమవాప్స్యసి॥

34 వ శ్లోకము
అకీర్తించాపి భూతాని కథయిష్యంతితేఽవ్యయాం॥
సంభావితస్య చాకీర్తిః మరణాదతి రిచ్యతే॥

35 వ శ్లోకము
భయాద్రణాదుపరతం మన్యంతే త్వాం మహారథాః।
యేషాం చత్వంబహుమతః భూత్వాయాస్యసి లాఘవం॥

36 వ శ్లోకము
అవాచ్య వాదాంశ్చబహూన్‌ వదిష్యంతి తవాహితాః।
నిందంతస్తవ సామర్థ్యం తతో దుఃఖతరం నుకిం?॥

37 వ శ్లోకము
హతో వా ప్రాప్యసి స్వర్గం జిత్వావా భోక్ష్య సే మహీం।
తస్మా దుత్తిష్ట కౌంతేయ! యుద్ధాయ కృతనిశ్చయః ॥

38 వ శ్లోకము
సుఖ దుఃఖే సమే కృత్వా లాభాలాభౌ జయాజయౌ।
తతో యుద్ధాయ యుజ్యస్వ నైవం పాప మవాప్స్యసి॥

39 వ శ్లోకము
ఏషాతేఽభిహితా సాంఖ్యే బుద్ధిర్యోగే త్వీమాంశ్రుణు।
బుధ్యాయుక్తోయయాపార్థ! కర్మబంధం ప్రహాస్యసి॥

40 వ శ్లోకము
నేహాభిక్రమ నాశోఽస్తి ప్రత్యవాయోనవిద్యతే।
స్వల్ప మప్యస్య ధర్మస్య త్రాయతే మహతోభయాత్‌॥

41 వ శ్లోకము
వ్యవసాయాత్మికాబుద్ధిః ఏకేహ కురునందన।
బహుశాఖాహ్యనంతాశ్చ బుద్ధయోఽవ్యవసాయినాం॥

42 వ శ్లోకము
యామిమాం పుప్పితాంవాచం ప్రవదం త్యవిపశ్చితః।
వేదవాద రతాః పార్థ! నాన్యదస్తీతి వాదినః॥

43 వ శ్లోకము
కామాత్మానఃస్వర్గపరాః జన్మకర్మ ఫలప్రదాం।
క్రియావిశేష బహుళాం భోగైశ్వర్య గతింప్రతి॥

44 వ శ్లోకము
భోగైశ్వర్య ప్రసక్తానాం తయాపహృత చేతసాం।
వ్యవసాయాత్మికాబుద్ధిః సమాధౌన విధీయతే॥

45 వ శ్లోకము
త్రైగుణ్య విషయావేదాః నిస్త్రైగుణ్యో భవార్జ్డున।
నిర్ద్వంద్వో నిత్యసత్త్యస్థః నిర్యోగక్షేమ ఆత్మవాన్‌॥

46 వ శ్లోకము
యావానర్థ ఉదపానే సర్వతః సంఫ్లుతోదకే।
తావాన్‌ సర్వేషు వేదేషు బ్రాహ్మణస్య విజానతః ॥

47 వ శ్లోకము
కర్మణ్యే వాధికారస్తే మాఫలేషు కదాచన।
మాకర్మఫల హేతుర్భూః మాతేసంగోఽస్త్వకర్మణి॥

48 వ శ్లోకము
యోగస్థఃకురు కర్మాణి సంగంత్యక్త్వా ధనంజయః
సిద్ధ్యసిద్ధ్యో స్సమోభూత్వా సమత్వం యోగ ఉచ్యతే॥

49 వ శ్లోకము
దూరేణ హ్యవరం కర్మ బుద్ధి యోగాద్ధ్దనంజయ॥।
బుద్ధౌశరణ మన్విచ్చ కృపణాః ఫలహేతవః॥

50 వ శ్లోకము
బుద్ధియుక్తో జహాతీహ ఉభేసుకృత దుష్కృతే।
తస్మాద్యోగాయయుజ్యస్వ యోగఃకర్మ సుకాశలం॥

51 వ శ్లోకము
కర్మజం బుద్ధి యుక్తాహిః ఫలంత్యక్త్వా మనీషిణః ।
జన్మబంధ వినిర్ముక్తాః పదం గచ్ఛంత్యనామయం॥

52 వ శ్లోకము
యదాతే మోహకలిలం బుద్ధిర్వ్యతి తరిష్యతి।
తదాగంతాసి నిర్వేదం శ్రోతవ్యస్యశుతస్యచ॥

53 వ శ్లోకము
శ్రుతి విప్రతి పన్నాతే యదాస్ధాస్యతి నిశ్చలా।
సమాధావచలాబుద్ధిః తదాయోగమవాప్స్యసి॥

54 వ శ్లోకము
అర్జున ఉవాచ:
స్థితప్రజ్ఞస్య కా భాషా సమాధిస్తస్య కేశవ!
స్థితధీఃకింప్రభాషేత కిమాసీత వ్రజేత కిం?॥

55 వ శ్లోకము
శ్రీ భగవానువాచ
ప్రజహాతి యదాకామాన్‌ సర్వాన్‌ పార్థ! మనోగతాన్‌।
ఆత్మన్యేవాత్మనా తుష్టః స్థితప్రజ్ఞస్తదోచ్యతే ॥

56 వ శ్లోకము
దుఃఖేష్వనుద్విగ్నమనాః సుఖేషు విగత స్పృహః।
వీతరాగ భయక్రోధః స్థితధీర్ముని రుచ్యతే ॥

57 వ శ్లోకము
యస్సర్వత్రానభిస్నేహః తత్తత్‌ ప్రాప్యశుభాశుభం।
నాభినందతి న ద్వేష్టి తస్య ప్రజ్ఞాప్రతిష్టితా!॥

58 వ శ్లోకము
యదాసంహరతే చాయం కూర్మోంగానీవ సర్వశః
ఇంద్రియాణీంద్రియార్ధేభ్యః తస్య ప్రజ్ఞా ప్రతిష్టితా॥

59 వ శ్లోకము
విషయావినివర్తంతే నిరాహారస్యదేహినః।
రసవర్జం రసోప్యస్య పరం దృష్ట్వానివర్తతే ॥

60 వ శ్లోకము
యతతో హ్యపి కౌంతేయ! పురుషస్య విపశ్చితః।
ఇంద్రియాణి ప్రమాధీని హరంతి ప్రసభంమనః॥

61 వ శ్లోకము
తాని సర్వాణి సంయమ్య యుక్త ఆసీత మత్పరః
వశేహి యస్యేన్ద్రియాణి తస్య ప్రజ్ఞా ప్రతిష్ఠితాః

62 వ శ్లోకము
ధ్యాయతో విషయాన్‌ పుంసః సంగస్తే షోప జాయతే ।
సంగాత్సం జాయతే కామః కామాత్‌ క్రోధోఽభి జాయతే ॥

63 వ శ్లోకము
క్రోధాద్భవతి సమ్మోహః సమ్మోహాత్‌ స్మృతి విభ్రమః |
స్మృతి భ్రంశాత్‌ బుద్ధినాశః బుద్ధి నాశాత్‌ ప్రణశ్యతి ॥

64 వ శ్లోకము
రాగ ద్వేష వియుక్తైస్తు విషయానింద్రియైశ్చరన్‌ ।
ఆత్మవశ్యైర్విధేయాత్మా ప్రసాదమధి గచ్చతి ॥

65 వ శ్లోకము
ప్రసాదే సర్వ దుఃఖానాం హాని రస్యోపజాయతే ।
ప్రసన్న చేతసో హ్యాశు బుద్ధిః పర్యవతిష్టతే ॥

66 వ శ్లోకము
నాస్తి బుద్ధి రయుక్తస్య నచాయుక్త స్య భావనా!
నచా భావయతః శాంతిః అశాంతస్య కుతస్సుఖం ॥

67 వ శ్లోకము
ఇంద్రియాణాంహి చరతాం యన్మనోఽను విధీయతే ।
తదస్య హరతి ప్రజ్ఞాం వాయుర్నావ మివాంభసి ॥

68 వ శ్లోకము
తస్మాద్యస్య మహాబాహో! నిగృహీతాని సర్వశః |
ఇంద్రియాణీంద్రియార్ధేభ్యః తస్య ప్రజ్ఞా ప్రతిష్టితా॥

69 వ శ్లోకము
యానిశా సర్వ భూతానాం తస్యాం జాగర్తి సంయమీ ।
యస్యాం జాగ్రతి భూతాని సానిశాపశ్యతో మునేః ॥

70 వ శ్లోకము
ఆపూర్యమాణ మచల ప్రతిష్టం సముద్రమాపః ప్రవిశంతి యద్వత్‌ ।
తద్వత్‌ కామాయం ప్రవిశంతి సర్వే సశాంతి మాప్నోతి నకామకామీ ॥

71 వ శ్లోకము
విహాయకామాన్‌ యస్సర్వాన్‌ పుమాంశ్చరతి నిస్పృహః ।
నిర్మమో నిరహం కారః సశాంతి మధి గచ్చతి॥

72 వ శ్లోకము
ఏషాబ్రాహ్మీ స్థితిః పార్ధ! నైనాం ప్రాప్య విముహ్యతి ।
స్థిత్వాఽ స్యా మంత కాలేఽ పి బ్రహ్మనిర్వాణ మృచ్చతి ॥

ఓం తత్‌ సత్‌ ఇతి శ్రీమద్‌ భగవద్గీతాసు, ఉపనిషత్‌సు, బ్రహ్మ
విద్యాయాం యోగశాస్త్రే, శ్రీకృష్ణార్జున సంవాదే, సాంఖ్యయోగో నామ,
ద్వితీయోధ్యాయః

 

Welcome to Bhagavad Gita Paravana series on Bhakthi Unlimited Channel! In this video, the second chapter of the Bhagavad Gita, known as Sankhya Yogam, is recited. This chapter delves into maintaining mental stability, understanding the essence of existence, and embracing one’s duty with joy. It is a significant chapter in the Bhagavad Gita, providing guidance towards self-realization and leading a life of righteousness.

Subscribe to the Bhakthi Unlimited channel to explore more amazing videos like this Bhagavad Gita Parayana. Share this video with your friends and family and help spread the wisdom of the Gita to everyone.

https://www.youtube.com/@bhakthiunlimited?sub_confirmation=1

#BhagavadGita #SankhyaYogam #BhakthiUnlimited #BhagavadGitaParayana #SanatanaDharma #SpiritualJourney #HinduPhilosophy #GeethaParayana #Bhagavadgitatelugu

Learn Bhagavad Gita | Chapter 2 | సాంఖ్యయోగం పూర్తి


Discover more from Bhakthi Unlimited

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Reply